11 tipp PR-szakembereknek 2020. március 01.

11 tipp PR-szakembereknek

PR-cikk elhelyezés blogokban azonnal

pr-cikk-blog.jpg

A cikk alatt egy új PR-blog linkje található, előtte annyit, hogy link-elhelyezéssel, Public relations cikkek írásával és megjelentetésével foglalkozó tartalom-marketing és PR-ügynökségek felfedezték a szövegmarketing blogokat. Ez azonban általában nem azt jelenti, hogy lelkesen blogolni kezdenének, hanem inkább azt, hogy címlistájukra felvesznek néhány bloggert, majd őket is bombázzák közleményeikkel. Előfordul ugyan, hogy egy átmeneti témahiányban szenvedő (vagy az ügynökséget megsajnáló) blogger átvesz valamit a szövegből, de az esetek többségében a (virtuális) szemétkosárban landol a küldemény.

Hogyan cserkészheted be a bloggereket?

A sajtóközleményt feladók többsége láthatóan soha nem olvasta a tartalommarketing stratégiáról szóló cikkeket, szolgáljunk számukra tanácsokkal: hogyan érd el, hogy egy blogban leközöljék PR-cikkedet:

1. Legyél rövid és friss. Ne akarj egyből egy hosszú és bonyolult közleményt lenyomni szegény blogger torkán. Ha érdekli a téma, úgyis keresni fog a részletekért.

2. Az email tárgymezőjében kerüld az iparági szakzsargont, a "sajtóközlemény" megjelölést és a CSUPA NAGYBETŰVEL írt szöveget. Ezzel nagyobb az esélyed, hogy elkerüld az azonnali törlést.

3. Nem árt tudni, kinek írsz. A személyes megszólítás, illetve annak jelzése, hogy legalább 5 percet fordítottál már a blog tanulmányozására feltétlenül növeli a bizalmat. (A "Tisztelt Szerkesztőség" a legtöbb blog esetében nem annyira nyerő megszólítás. Ezt csak az ellensúlyozhatja, ha a téma valóban nagyon fontos a blogger számára.

4. Kerülj a blogger "radarjának" hatókörébe. Ebből ugyan nem következik azonnali megjelenés, de idővel erősen megnövekedhetnek az esélyeid.

5. Kommentelhet-e a péeres? Tegyük fel, hogy egy elismert szakmai blog éppen ügyfeled egyik versenytársáról ír. Hozzászólásban megírhatod-e, hogy "van másik"? Kényes ügy, mert senki sem szereti a hozzáadott érték nélküli, önreklámozó hozzászólásokat ("flame"), ugyanakkor komoly lehetőség megjelenni valahol, ahol éppen a vágyott célcsoport a közönség. (Ilyenkor csak az óvatosság, a kellő tapintat segíthet.)

6. Ne telefonálj. A bloggerek többsége allergiás a "megkaptad a közleményünket?" típusú telefonhívásokra. Lehet, hogy ez igazságtalan, de így van, érdemes tudomásul venni.

7. Bánj takarékosan a "sürgős", "rendkívüli", "azonnali" stb, minősítéssel. A legtöbb blogger egy ideig komolyan veszi, ha a "tárgy" mezőben ilyesmit lát, de a túl gyakori használat éppen az ellenkezőjét váltja ki. (Igen, mindenki ismeri a farkast kiáltó fiú tanulságos meséjét.)

8. Ne reagáld túl, ha a blogger ír valamit az általad "sugallt" témáról. Elég egy "kösz szépen" üzenet. Ennél több - még a legapróbb ajándék is - azt a frusztráló érzést keltheti benne, hogy "megvették". (Egész más téma, ha egy blogger szerződés alapján szabott áron PR-bejegyzéseket ír egy termékről, szolgáltatásról. Az ilyen kapcsolatot az olvasók felé is illik jelezni.)

9. Az email a nyerő. Egyesek ugyan vitatják ezt, de úgy tűnik, hogy a legtöbb blogger továbbra is az emailben érkező megkereséseket fogadja a legjobban. Egyes bloggerek kifejezetten idegesek lesznek tőle, ha a péeresek benyomulnak a sokkal személyesebbnek tekintett "közösségi szférájukba" is.

10. Beszélj, írj úgy, mint egy újságíró/blogger. A legtöbb blogger nem bírja a "marketinges dumát". Sikeresebb leszel, ha olyan nyelven szólsz hozzá, amilyet egy újságírótól vársz el.

11. A legegyszerűbb, ha megkérdezed, blogjában mennyibe kerül egy marketingszöveg megjelentetése. Ha közli, mi a PR-cikk elhelyezés ára, te átutalod a pénzt, ő felrakja a cikket, mindenki boldog.

Ha a mi címünkre ír

- akkor cirka 70 PR-blogot és marketing szöveget publikáló honlapot tudunk ajánlani!

Köztük ezt:

PR-cikkek: Termék - Szolgáltatás

A megjelenés ára 2020-ban: 14.000 Ft/cikk

A bejegyzés trackback címe:

https://prcikk.blog.hu/api/trackback/id/tr4415498756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.