7 tipp a dolgozói elégedettségért 2020. június 30.

7 tipp a dolgozói elégedettségért

minőségi  munakruha nőknekA dolgozói elégedettség fontosságát először sok cég alábecsüli. Azonban ahhoz hogy megőrizhessük legjobb alkalmazottainkat és ne keljen az állandó fluktuációtól rettegni, igen komoly figyelmet kell fordítani az elégedett dolgozókra. Ez persze koránt sem egyszerű feladat, de az alábbi 7 tipp a dolgozói elégedettség növelésében komoly segítséget jelenthet bármely cég, vagy vállalkozás számára.

1, Céges rendezvények

A munkavállaló is ember és minden ember nagyobb motivációt kaphat egy váratlan eseménynek köszönhetően. A munkáltatóknak módokat kell keresniük a munkavállalók meglepésére. A ilyen kis gesztusok ugyanis megmutatják az alkalmazottaknak, hogy méltányolják az idejüket, és persze a munkájukat is.

Érdemes lehet például minden évben egy céges évzáró vacsora keretein belül értékelni az elmúlt évet. Az ilyen események segítségével fel lehet dobni a munkanapok rutinját, előmozdítják a szocializációt és a vezetők kifejezhetik a hálájukat a munkavállalók felé is.

Hasonlóan hasznosak lehetnek a családi napok rendezése, amikor a cég dolgozói és családjuk is összegyűlik egy kellemes egész napos programra, valamely szabadidős farmon, vagy egy hétvégi nyaralóban.

2, Szakmai fejlődési lehetőség biztosítása

Sajnos nagyon sok munkavállaló érzi úgy, hogy a munkahelye unalmas, és már nem tartogat számára elég kihívást. A munkavállalók ugyan nem akarják túlterheltnek érezni magukat, az sem jó megoldás, ha túl kevés a feladatuk. A legjobb, ha megküzdhetnek olyan feladatokkal, amelyek megvalósíthatóak, de igénybe veszik a munkavállaló erejét, erőfeszítéseit és kreativitását.

A munkahelyi kihívások az emberekben azt az érzést keltik, hogy tanulnak, szakszerűen fejlődnek, és olyan érdemes készségeket fejlesztenek, amelyeket életük hátralévő részében tudnak majd hasznosítani.

3, Önállóság biztosítása

A munkavállalóknak azt is érezniük kell, hogy bizonyos önállósággal rendelkeznek a vállalatnál, függetlenül attól, hogy milyen pozíciót töltenek be a vállalatnál. Ezért érdemes még a legkisebb beosztásban lévő dolgozó számára is döntési lehetőségeket biztosítani.

4, Elismerés és értékelés

Az alkalmazottak azt akarják érezni, hogy munkájuknak van értelme, nemcsak maguk számára, hanem a vállalat számára is. Emellett az szeretnék érezni, hogy vezetőség elismeri és értékeli a szakmai eredményeiket és az erőfeszítést, amit a munkájukba fektetnek.

A vezetőség általi elismerés és értékelés segítségének köszönhetően az alkalmazottak fontosnak érezhetik magukat, ami növeli boldogságukat, és végső soron növeli a teljesítményüket is.

5, Hatékony menedzsment

A hatékony és persze őszinte vállalatirányítás szintén olyan tényező, amely boldoggá teszi a munkavállalókat a munkahelyen, A gyakori, következetes kommunikáció szükséges eleme az alkalmazottak elégedettségének. A igazgató átgondolt, jól megírt heti üzenete, beszéde nagy hatással lehet a morálra, de a rendszeres értekezleteken is mindenki megkaphatja a legújabb információkat, és kérdéseket tehet fel a vezető pozícióban lévő embereknek.

6, Reális elvárások 

Sok stressz, szorongás és frusztráció gyökere az, hogy sok munkavállaló úgy érzi, irreálisak az elvárások a munkaadók részéről. A vezetők felelőssége, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a munkavállalók nem érzik túlterheltek magukat. Ugyanis ha a munkavállaló úgy érzi, hogy túl sok feladat hárul rá, nem lesz ideje arra, hogy kreatívan oldja meg azokat, ami a vállalat szempontjából sem jó megoldás. Emiatt a nyitott és becsületes kommunikáció a dolgozókkal ebben a témában is nagyon fontos.

7, Munkakörülmények biztosítása

A fentieken túl, természetesen fontos, hogy a munkavállaló érezze, hogy a biztonságos és megfelelő munkakörülmények biztosítva vannak számára. Ez a munkaterületre és a munkaruházatra is egyaránt igaz. A minőségi munkaruhák nők és férfiak számára is elérhetők, ráadásul törvény írje elő ezek meglétét.

Összegezve:

Lényegében a dolgozói elégedettség elsősorban a vezetőséggel való megfelelő kommunikáción alapszik, amihez társul az elismerés iránti igény és a kihívások megléte. Mindezek fényében a legelégedettebbek ott lehetnek a dolgozók, ahol reális elvárásokkal találkozhatnak a munkavállalók és a vezetőség emberközpontú, munkavállalói fejjel is képes gondolkodni.

A bejegyzés trackback címe:

https://prcikk.blog.hu/api/trackback/id/tr9315974920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.