Az otthoni munkavégzés lehet a munkáltatók új trendje 2021. október 30.

Az otthoni munkavégzés lehet a munkáltatók új trendje

home-office.jpg

Hogyan szervezzük életünket a home office alatt?

A koronavírus által hátrahagyott összes negatívumot és pozitívumot a társadalom még mindig szokja, és újragondolja azokat. Még közel sem nyertünk a vírussal szemben, és az elmúlt év során hozott intézkedések közül sok már megszokottá vált. Egy konkrét példa erre a home office, amelyet a legtöbb vállalat a koronavírus utáni korszakban is bizonyos mértékig meg kíván tartani.

Mint azonban kiderült, sok munkavállaló már nem értékeli annyira az otthon végezhető munkát, mint például tavaly tavasszal. Valójában az otthoni munkavégzés sikeres és hatékony irányítása sajátos megközelítést igényel. Mik ezek a tényezők?

Az otthoni munka is ugyanolyan munka

A leggyakoribb probléma, amely néhány hét vagy hónap után jelentkezik a home office alatt, az alkalmazottak hozzáállása. Az otthoni munkavégzést gyakran egyfajta részleges szabadságnak tekintik, amely alatt valamilyen aktivitást kell felmutatniuk, de sokkal kevesebb időt töltenek munkával, és paradox módon sokkal több dolog vonja el a figyelmüket otthon.

Sokszor előfordul, hogy az emberek pizsamában dolgoznak, kevésbé ápoltan, és munkaidőben próbálják megoldani a háztartási teendőket. Mindez, bár elsőre előnyösnek tűnhet, idővel egy dolgot súg a tudatalattinknak. Mégpedig, hogy valójában nem a munkahelyünkön vagyunk, hanem otthon, tehát nem kell annyit dolgoznunk, mint bent a munkahelyen. Ezen felül van még egy nagy probléma a távmunkával. Egy idő után az emberek túlnyomó többsége egyszerűen nem bírja elviselni, hogy ugyanazon négy fal között éljen. Túlságosan sztereotip és unalmas.

Ezért fontos, hogy munka közben úgy viselkedjünk, mintha a munkahelyünkön lennénk. Reggel fésülködjünk meg, öltözzünk fel. Ezután reggelizzünk, igyunk egy kávét vagy teát, és csak a szokásos rituálék elvégzése után üljünk le a számítógéphez. Ezzel tudatja az agyunkkal, hogy megérkeztünk a munkahelyünkre. Még akkor is, ha csak két métert sétálunk a szoba másik sarkába.

Ugyanakkor ne próbáljunk meg munkaidőben olyan dolgokat intézni, amelyeket egyébként munkaidő utánra tartogatunk. Tehát ne takarítsunk, ne mosogassunk, és ne főzzünk. Normális esetben mindezek a tevékenységek délutánig várnának ránk, és most is ugyanúgy kell hogy várjanak ránk. Egyszerűen fogalmazva, amíg munkában vagyunk, viselkedjünk úgy, mintha valóban a munkahelyünkön lennénk. Még akkor is, ha a kanapé, a tévé vagy a porszívó kacsintgat ránk...

Határozzuk meg a munkaterületünket

Az otthoni munkát bármilyen fegyelemmel megközelíthetjük, de ha nincs saját helyünk ahol kizárólag dolgozunk, előfordulhat, hogy nem tudunk ugyanúgy a munkánkra koncentrálni. Ez még inkább igaz, ha valaki mással osztjuk meg otthonunkat, legyen szó akár szobatársakról, házastársról vagy gyerekekről. Ezért először is összpontosítsunk egy saját munkasarok kialakítására. Legyen az egy  egész szoba, vagy például csak egy sarok a szobában. 

Mert nem is annyira a négy fal és a zárt ajtó teszi a teret bármi és bárki által zavartalanná, hanem sokkal inkább az, amivel berendezzük a dolgozósarkot. Természetesen legyen  a dolgozósarokban egy íróasztal, amelyen minden munkaeszköz és dokumentum elfér, valamint hozzá egy kényelmes irodai szék. Ez utóbbinak minőséginek kell lennie és tartós anyagból kell készülnie, mivel munka közben sok időt fogunk rajta ülve tölteni. Válasszunk olyat, amelyik kénylemes, és teljes mértékben alátámasztja a hátat. A Hawaj.hu webáruházban kényelemes irodai székek kaphatóak, itt beépített fejtámlával, párnázott kartámlával és állítható ülésekkel ellátott minőségi irodai székek széles választékát találja.

Ha otthon dolgozik, mindenképpen jól gondolja át, hogyan rendezi be a munkaterületét. Rengeteg tárolóhelyre van szüksége, ezért érdemes legalább egy polcot a falon elhelyezni. Ott tárolhatóak azokat a dolgok, amelyekre nem használ naponta, de időnként mégis szükség van rájuk.

A dekorációnak önmagában nem szabad zavarónak lennie, nyugalmat kell teremtenie és segítenie kell a koncentrációban. Ne feledje, hogy a dolgozósarok vagy a dolgozószoba napi több órán át az Ön oázisa lesz, ezért kényelmesnek és praktikusnak kell lennie.

 


 

pr-cikk-publikalas.jpg

cikk marketing szolgáltatás otthonról

A bejegyzés trackback címe:

https://prcikk.blog.hu/api/trackback/id/tr616740312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
  • PR cikk elhelyezés a legjobb oldalak felhasználásával.
  • Keresőmarketing és honlap SEO.Weboldal optimalizálás
  • Használt laptop szerviz Budapest. Télikert építés és terasz beépítés. Vízszűrők.
  • Szövegírás, linképítés. Public relations cikkek beküldése, megjelentetés magas értékű weboldalakon
  • süti beállítások módosítása